Gyakran ismételt kérdések és válaszok a DPT 2025 pályázati felhívással kapcsolatban

A kérdések, amelyeket potenciális pályázóinktól kaptunk és a kérdésekre adott válaszaink (DPT 2025 GYIK). A pályázati időszakban beérkező kérdésekkel és válaszokkal a DPT 2025 GYIK-et 2025. augusztus 25-ig frissítjük honlapunkon.

1. „Alapítványunk alacsonyküszöbű ellátást nyújtó szervezet, viszont konkrét drop in szolgáltatással nem rendelkezünk. Így az lenne a kérdésem, hogy az alacsonyküszöb elég a pályázathoz való jelentkezéshez vagy konkrét drop in szolgáltatással kell rendelkezni ehhez?

A drop in szolgáltatás megléte szükséges, mivel a Pályázati felhívás „6.1 Pályázat benyújtására jogosult szervezetek” pontjában előírtuk, hogy „A pályázónak kötelező együttműködési megállapodást kell kötnie budapesti telephelyű drogambulanciával és/vagy szenvedélybetegek számára alacsonyküszöbű ellátást nyújtó (drop in) szolgáltatóval – kivéve, ha a pályázó saját tevékenység keretében maga is nyújt ilyen szolgáltatást.”
Amennyiben alacsonyküszöbű ellátásuk nem rendelkezik drop-in szolgáltatással, akkor kössenek együttműködési megállapodást olyan alacsonyküszöbű szolgáltatóval, aki rendelkezik drop in szolgáltatással és/vagy drogambulanciával. 

2. „A Pályázati felhívás és útmutató 10.1. A Pályázat kötelező elemei/mellékletei között sorolja fel a 8. Számú mellékletet is (Közzétételi kérelem), viszont az adatlapon pirossal ki van emelve, hogy „Közzétételi kérelem” formanyomtatványt kizárólag érintettség fennállása esetén kell csatolni! A pályázathoz akkor kell csatolni vagy sem?

A Pályázati felhívás és útmutató 10.1 pontjában így fogalmazunk: “ A Knyt. 8. § (1) szerinti érintettség fennállása esetén e körülmény közzétételére vonatkozó kérelem (8. melléklet)” Tehát a 8. számú mellékletetet, azaz a „Közzétételi kérelem” formanyomtatványt, ahogy azt az adatlapon is jeleztük kizárólag érintettség fennállása esetén kell csatolni.

3. „Kell-e csatolni a  2024. évi beszámoló és közhasznúsági mellékletének letétbe helyezéséről szóló igazolást? A formai hiánypótlásnál írják, viszont a 10.1 pontban ez nincs a kötelezően csatolandó elemek között.

A 2024. évi beszámoló és közhasznúsági mellékletének letétbe helyezéséről szóló igazolást nem kell csatolniuk, azt a birosag.hu Civil szervezetek névjegyzékében ellenőrizzük a formai ellenőrzés során. Amennyiben a 2024. évi beszámoló és közhasznúsági melléklet nem érhető el a birosag.hu honlapon, akkor a letétbe helyezéséről szóló igazolást kérjük.

4. „Szerepel a kiírásban, hogy „Nem pályázhat olyan civil szervezet, amely a 2024. évi beszámolóját és közhasznúsági mellékletét a pályázat benyújtásáig nem helyezte letétbe az Országos Bírósági Hivatalnál.” Ezek szerint csak közhasznú szervezet pályázhat?

A Pályázati felhívás és útmutatóban nem írtunk elő közhasznú jogállást feltételként. A közhasznúsági mellékletet nem csak közhasznú jogállású szervezeteknek kell benyújtani, az része a beszámoló űrlapnak. Az a szervezet, amely nem közhasznú jogállású, az üresen hagyja azokat a részeket, amelyek nem vonatkoznak rá.

5. A pályázat beadásánál csak a kötelező mellékletet lehet beadni vagy a mellékletek száma bővíthető?

Amennyiben a 10.1-ben felsorolt kötelező mellékleteken túl további dokumentumokat szeretnének csatolni a pályázatho, azt a pályázók természetesen megtehetik.

6. „Hogyan kell aláírni a 3. számú mellékletet? Mi számít fokozott biztonságú elektronikus aláírásnak?

A pályázó szervezet képviseletében tett hitelesítő nyilatkozat akkor minősül teljes bizonyító erejű magánokiratnak, ha 

– a (papír alapú) okiratot a jogi személy képviseletére jogosult személy a rá vonatkozó szabályok szerint megfelelően aláírja (felhívjuk a figyelmet, hogy aláírás bélyegzőt nem áll módunkban elfogadni!), vagy 

– az elektronikus okiraton az aláíró a minősített vagy minősített tanúsítványon alapuló fokozott biztonságú elektronikus aláírását vagy bélyegzőjét helyezte el, és – amennyiben jogszabály úgy rendelkezik – azon időbélyegzőt helyez el. 

A minősített elektronikus aláírás esetén a jogi biztonság és hitelesség a legmagasabb szintre emelkedik azáltal, hogy egy minősített bizalmi szolgáltató egy ún. minősített tanúsítványt bocsát ki, ami az elektronikus dokumentum részét képezi. Ez a minősített tanúsítvány alkalmas az aláíró személyazonosságának igazolására, valamint az elektronikus dokumentumhoz tartozó elektronikus aláírás hitelességének megerősítésére. Magyarországon egy minősített e-aláírással ellátott elektronikus dokumentum teljes bizonyító erejű magánokiratnak minősül.

A minősített vagy minősített tanúsítványon alapuló fokozott biztonságú elektronikus aláírás alatt értjük az NMHH által minősített bizalmi szolgáltatók által biztosított elektronikus aláírásokat, amelyek az alábbi linken érhetőek el: https://esign.nmhh.hu/bszny/szolgParams/main.do 

2025. június 17-én minősített elektronikus aláírás szolgáltatást nyújtó szervezetek:

További, az Európai Unióban minősített elektronikus aláírás-  szolgáltatást nyújtó szervezetek kereshető adatbázisa elérhető itt: https://eidas.ec.europa.eu/efda/trust-services/browse/eidas/tls

7. „Amennyiben az önkormányzat nem rendelkezik e-szignóval vagy NetLock aláírással, akkor a 3. számú nyilatkozatot milyen fokozott biztonságú aláírással fogadja el a Pályáztató?

Önkormányzatok esetében  a Magyar Államkincstár által működtetett önkormányzati ASP rendszerben a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: NISZ Zrt.) által minősített tanúsítvánnyal hitelesített, az önkormányzat digitális kiadmányozásra jogosult képviselője által előállított elektronikus aláírás elfogadható.

8. „Amennyiben van még AVDH aláírásom, akkor a 3. számú Hitelesítő nyilatkozatot azzal is aláírhatom?

2025. január 1-től a Polgári Perrendtartás alapján (325. § (1) bek.) nem minősül teljes bizonyító erejű magánokiratnak, ha az elektronikus okiratot az aláíró AVDH szolgáltatással hitelesíti, így azt az FSZKA sem tudja elfogadni. 

Az AVDH nem elektronikus aláírás előállítására, hanem a papír alapon létrehozott, digitalizált iraton elhelyezett aláírás elektronikus hitelesítésére.

9. „Amennyiben van DÁP aláírásom, akkor a 3. számú Hitelesítő nyilatkozatot azzal is aláírhatom?

Nem, mert a DÁP alkalmazásban előállított elektronikus aláírást kizárólag magánszemélyek használhatják, szervezet képviseletében történő aláírásra nem használható.

Scroll to Top